Βιογραφικό

grafeioΗ Ηρακλεία Κουτουλάκη γεννήθηκε και μεγάλωσε στα Χανιά. Είναι πτυχιούχος του τμήματος Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Κρήτης, από όπου αποφοίτησε με άριστα. Συνέχισε τις Μεταπτυχιακές Σπουδές της στο Πανεπιστήμιο Λευκωσίας στον τομέα της Σχολικής Ψυχολογίας. Απέκτησε Άδεια Ασκήσεως Επαγγέλματος Ψυχολόγου με αριθμό 3886/2011 από τη Διεύθυνση Δημόσιας Υγείας και Κοινωνικής Μέριμνας της Περιφερειακής Ενότητας Χανίων.
Έχει εργαστεί ως Αναπληρώτρια Επιστημονικά Υπεύθυνη σε μη-κερδοσκοπικό οργανισμό και ως υπεύθυνη σε Κέντρο Ημέρας, με αρμοδιότητες την εντατική παρέμβαση σε παιδιά αυτιστικού φάσματος, τη διαμόρφωση και εφαρμογή των εκπαιδευτικών-θεραπευτικών προγραμμάτων των παιδιών, την κατ’ οίκον εποπτεία και τη συμβουλευτική γονέων, πραγματοποιώντας, παράλληλα, ωριαίες ατομικές συνεδρίες σε παιδιά με διάσπαση προσοχής και υπερκινητικότητα (ΔΕΠΥ), μαθησιακές δυσκολίες και προβλήματα συμπεριφοράς.
Εργάστηκε ως Ψυχολόγος στο 2ο Δημοτικό Σχολείο Κισσάμου, αξιολογώντας τους μαθητές για τον εντοπισμό μαθησιακών και ψυχοκοινωνικών/ ψυχοσυναισθηματικών δυσκολιών και παρέχοντάς τους υπηρεσίες ψυχολογικής υποστήριξης για την αντιμετώπιση προβλημάτων σχολικής επίδοσης και συμπεριφοράς, την επιτυχή σχολική ένταξη και φοίτησή τους στο σχολικό πρόγραμμα καθώς και την προαγωγή της ολόπλευρης ανάπτυξής τους. Επιπρόσθετα, υποστήριζε συμβουλευτικά τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς με στόχο την επίλυση των προβλημάτων των μαθητών στο σχολικό πλαίσιο και το οικογενειακό περιβάλλον, συμμετέχοντας στον σχεδιασμό του προγράμματος δραστηριοτήτων κάθε μαθητή και συμβάλλοντας στην εδραίωση ενός κλίματος θετικής συνεργασίας σχολείου-οικογένειας. Παράλληλα, εφάρμοσε προγράμματα πρόληψης του φαινομένου του σχολικού εκφοβισμού και εκμάθησης κοινωνικών δεξιοτήτων, ενώ υλοποίησε επιμορφωτικά σεμινάρια διαφόρων θεματικών ενοτήτων.
Έχει συμμετάσχει ως ερευνήτρια-αρθρογράφος στο 5ο Συνέδριο της Ευρωπαϊκής Εταιρείας Ανάλυσης Συμπεριφοράς που πραγματοποιήθηκε στο Πανεπιστήμιο Κρήτης το Σεπτέμβριο του 2010 (Ρέθυμνο) με θέμα: «Η αποτελεσματικότητα μίας θεραπευτικής προσέγγισης, βασισμένης στο Λειτουργικό Παιχνίδι και στη Σωματική Δραστηριότητα στη μείωση της Στερεοτυπικής Συμπεριφοράς δύο παιδιών με Διάχυτες Αναπτυξιακές Διαταραχές» (Μάσχα, Κ. & Κουτουλάκη, Η., 2010).
Έχει συμμετάσχει ως ομιλήτρια στην Ημερίδα «Διάχυτες Αναπτυξιακές Διαταραχές (Αυτισμός): Διάγνωση-Αξιολόγηση-Παρέμβαση» της Περιφερειακής Ενότητας Χανίων που πραγματοποιήθηκε στο Πνευματικό Κέντρο Χανίων τον Ιούνιο του 2013 με θέμα «Διάχυτες Αναπτυξιακές Διαταραχές: Παρέμβαση βάσει της επιστήμης της Πειραματικής & Εφαρμοσμένης Ανάλυσης Συμπεριφοράς».
Έχει εκθέσει Poster στην Ημερίδα της 4ης Περιφέρειας της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του Νομού Χανίων, που πραγματοποιήθηκε τον Μάιο του 2014 στην Ορθόδοξη Ακαδημία Κολυμβαρίου με θέμα «Ο ρόλος του Ψυχολόγου στο Σχολικό πλαίσιο».
Έχει παρακολουθήσει ένα πλήθος συνεδρίων, σεμιναρίων και ημερίδων, όπως το 6ο Συνέδριο της Ευρωπαϊκής Εταιρείας Ανάλυσης Συμπεριφοράς το οποίο πραγματοποιήθηκε στη Λισσαβώνα της Πορτογαλίας (2012), την Ημερίδα που πραγματοποιήθηκε από το ΚΕ.Δ.Δ.Υ. Χανίων με τη συνδιοργάνωση της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Χανίων με θέμα: «Αντιμετώπιση προβλημάτων συμπεριφοράς στο σχολικό πλαίσιο και η σχέση τους με τις ειδικές μαθησιακές δυσκολίες» στο Επιμελητήριο Χανίων (2010) κ.α.
Από τον Απρίλιο του 2014 εργάζεται ως Ψυχολόγος στο Κέντρο Ημερήσιας Φροντίδας Αυτιστικών Παιδιών (ΚΗΦΑΠ) «Μεγαλόχαρη», όπου μέσα από την ψυχοεκπαιδευτική αξιολόγηση των παιδιών, συμβάλλει στη διαμόρφωση των ημερήσιων προγραμμάτων με στόχο την εκμάθηση δεξιοτήτων που θα τα καταστήσουν πιο λειτουργικά στην καθημερινότητά τους. Υποστηρίζει τους εκπαιδευτές στοχεύοντας στην ενδυνάμωση της διδασκαλίας και της μάθησης, στη διευκόλυνση του εκπαιδευτικού τους έργου, καθώς και στην καθοδήγησή τους στην εξεύρεση των δικών τους αποτελεσματικών στρατηγικών αναφορικά με τον χειρισμό της συμπεριφοράς κάθε παιδιού. Ειδικότερα, συνεργάζεται με το εκπαιδευτικό προσωπικό για τη βελτίωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας σε σχέση με τα συγκεκριμένα προβλήματα που παρατηρούνται. Επιπρόσθετα, παρέχει υπηρεσίες συμβουλευτικής στους γονείς για την ανάπτυξη ποιοτικών σχέσεων με τα παιδιά τους, τη δημιουργία θετικού κλίματος που προάγει την ανάπτυξη και τη μάθηση, όπως επίσης και την ενδυνάμωση των σχέσεων συνεργασίας μεταξύ του κέντρου και της οικογένειας. Όπου κρίνεται απαραίτητο εμπλέκεται ενεργά στην εκπαιδευτική διαδικασία των παιδιών με σκοπό την ανάπτυξη των επικοινωνιακών τους δεξιοτήτων και της διάθεσης για συνεργασία, καθώς και τη μείωση των προβληματικών συμπεριφορών που τα εμποδίζουν κατά τη μαθησιακή διαδικασία.
Παράλληλα δραστηριοποιείται επαγγελματικά ως ψυχολόγος παιδιών, εφήβων και ενηλίκων, παρέχοντας υπηρεσίες συμβουλευτικής – ψυχολογικής υποστήριξης και εφαρμογής παρεμβατικών προγραμμάτων στο ιδιωτικό της γραφείο που βρίσκεται στην οδό Υψηλαντών 25.